Monday, April 19, 2010

What has happened ever since ??

hehehe...last update blog ni january yg lepas...mak oii lamo tu poik...kekeke...nothing much has happened la...birthday aku da lepas (13 January)...so I'm 31 now...ouchhhh !! tua nyaaaa...my lovely wife turns 31 (8th February) as well (i love you hunny bunny muahhss)...akif da start tadikanya, and he's 5 now !! (28th of February)...tinggal birthday Harraz dan baby coming soon, around June...insyaAllah...semoga dipermudahkan olehNya, Amin.......

SHISHA
well, aku takde la addicted sgt ngan sisha ni...tp kalo ada ternampak tu, layan la sepam dua...ni sume start masa kat UTM dulu la...layan shisha kat stulang...kikiki...tp wa atas darat, mind you !! hehee..bukan atas kapal yg terbako tu ek...



feveret aku adalah apple atau raspberry lah...bau yang sangat sedap dan tidak terlalu membebankan tekakku...huhu...skali layan RM10...rasanya stended price ni kot...kat KL aku penah layan kat NZ, pon RM10 juga...bole layan sampai pingsan bah !! hahaha...biasanya, bile charcoal die tu da malap, da kecik je, mintak la tuko baru...lepas da tuko tu, isap la lagik...x penah la mintak kali ke 3, yg seken round tadi pon cungap2 pakcik nk abih an...tehehhe...

GYM
well, gym tempat aku kadang2 pegi tu da berpindah ke blok yg berdekatan...tp aku x penah sempat nk story pasal gym lama tu kan...ni ada sket la gamba kat sana...walaupun suda tidak menghantam besi kat sini, aku takkan lupekan tempat ni...byk jasa kat aku ni wehhhh





gym lama ni nama dia Oriental Gym...since 2003 if not mistaken lah...satu level ngan dia ialah pusat Karate Seibukan Shorin Ryu...actually, instructor karate tu lah fitness instructor...masa mula2 buka dulu, karate belum ada...lepas beberapa tahun, they decide untuk buka kelas karate...so for the 1st few years, Shihan Lim Chung Wah ni la yg mengajar...lepas tu, anak2 didik dia plak...dia cuci tangan la...cuma jadik observer jek...atau bila ada acara grading utk belt...so boleh katakan, gym tu milik persatuan juga lah...utk menghasilkan duit sampingan...Shihan Lim pernah pegi German utk menguruskan kelab karate cawangan di sana...lama gak rasanya dia kat sana...lupa plak aku apa nama tempat dia tu, tp katanya 2 jam naek kete nk pegi Munich la...berdekatan ngan pusat karate dia dulu, ada sebuah gym (besa giler, gudang style) nk tutup...tu yang dia terpk nk beli, bawak balik Malaysia...so, barang2 kat gym oriental ni mmg terbaek la...old school...besi jenis padu, pulley pon kuat, hammer strength yg boleh tahan banyak tawun wo...

aku register sana awal tahun 2009...tu pun sebab da gemok...kikiki...al-kisahnya, aku pegi klinik, demam batuk2 itu jam...doktor Rosdi (Anjung Karisma) tu takla cakap apa2 pasal badan aku masa tu...dia just suh makan ubat minum air masak banyak2...biasa la kan...lepas tu aku lak ngada2 suh dia check BP...hah, amek kau !! 140/90...terperanjat beruk aku...bukan la sebab aku yakin aku sihat, tapi setelah sekian lama aku berbadan sihat dan aktif bersukan, pon boleh dpt reading sebegitu tinggi...aku pon da boleh rasa yg aku ni makin gemok...kikiki...apa taknya, melantak malam2 tu la feveret aku...mamak 24 jam...hohoho...ni la gamba masa aku gemok...



berat itu jam, baru 115kg bro...hahahahaha...baru tu yang tak leh tahan eh...hahaha...pernah mencapai 120kg, masa tu paling kenyang la tu, cam biawak la...hahaha...masa tu, turun naek tangga tu mmg tension la...tercungap2...hongeh bahso noghoghi eh...maso tu poghut jgn ckp la, macam da msuk 30 weeks of pregnancy kahkahkah...ya betul la tu, aku mmg suka gelakkan diri aku yang dulu...bukan la kelaka sangat, tapi aku gembira sbb setiap yang berlaku tu ada hikmahnya...jangan lah menyesal, jadikan iktibar...cam bgos jek bond...hahaha...ok back to topic...

aku tak berapa nk minat la ngan angka 140/90 tu...org umo 50 tahun pon reading lagi bagos...aku baru 30, da cenggini ??? adussss...i have to do something kata aku kepada diriku yg gemok itu...aku pon pusing2 la ushar mana2 tempat yg ada gym tu...satu demi satu aku ushar...masih belum decide lagik...ntah cemana, aku terjumpa la satu brader ni...kenal since skolah lagi tp tak rapat la...masa skolah dulu, dia ruggers...and gym goers gak la...body mang tip top (no homo hah !!)...tp time aku jmpa dia tu, teghajai gak cam aku haaaaa...hahahaha...anak nak masok 3 dah dia...(alasan yg cukup kukuh diberikan oleh beliau hhahaha)...aku tanya kalo2 dia minat nk rejoin gym sbb masing2 pon da telampau heavyweight nampak nya...dia pon setuju...terusssss kami pon mendaftar la di Oriental Gym kat Oakland sana tu...

for the 1st few months tu, aku cam chipsmore la...kejap ada, kejap x dtg...(biasak laa kikiki)...pastu buat 3 day split, tp maen x betul...form salah...no cardio (malas beb)...supplement x amek, konon2 nak diet...a ah diet sangat la...hahaha...tengah tahun yg sama, sibuk dengan kerja, menguruskan keluarga dsb, byk hari jugak la x datang...hinggalah nak masuk ke bulan 7 or bulan 8 tu, jadik serius sket...dah kurang ponteng2 (masih ponteng la tp x banyak cam dulu la)...tapi, cutting masih x berapa nak jadi...for the 1st few months tu nampak OK, ada reduction 10kilos plus la...tp takat tu je la...lepas tu da hit plateau abis la...xdak pi mana la...tang situ ja...so, start bulan 12, baru la buat cutting + diet skalik...includes cardio ngan calories counting...(ini sgt penting ye kawan kawan)...masuk ke bulan 2, aku loss another 10 kilos plus (lebeh kurang dalam 3 bulan)...WoW kataku dlm hati...cun lah dah ni...tp masih x cukup beb, sbb I need to be around 75kg~80kg la...

tp nak dijadikan cerita, aku ni register gym bukan nak kasik ketol2 mcm arnold atau malek noor (datuk da skang)...nak slim sket plus nk fit..tp tidak pd kawan aku tadi, dr tengah tahun lepas, kami decided utk suh dia try to train for bodybuilding (BB) competitions...WHY ??...mamat ni besa sial...genetically gifted la...he's pure meso la i think...eventho da lama gler x usik besi (since dia accident, more than 6 years ago), he still look buff...walaupun agak barai sana sini, tp masih nampak muscular...kena plak, aku byk study pasal BB ni lepas tu, utk dapatkan maklumat dan ilmu ttg bidang ni...alhamdulillah, dari tak tahu apa2, aku semakin faham dengan konsep BB ni, beza dia ngan weightlifting, workout regimen, systems, sejarah dia...so, we decided to give a try...

bersambung....

2 comments:

  1. huhu... setelah sekian lama menunggu update dari ayah.. miss to read somethin different from other side of u... love u...

    ReplyDelete
  2. nana...apo da lamo xupdate??skang dah brape kilo dah ni??

    ReplyDelete