Sunday, January 17, 2010

Demam + AF ...

Hari ni, hari kedua aku demam...aku tak boleh nak tido lena sangat malam tadi...hidung tersumbat, kesejukan...plan asalnya nak tido kat recliner kat bawah je, depan tv...layan american idol kat starworld...siap selimut suma aku dah siapkan...milo kosong + soluble...

jam dah tunjuk pukul 3 pagi...aku terkebil kebil cuba nak lelapkan mata...masih tak berjaya...last last, naik atas balik, tido kat bilik...kahkahkah...
tersebut pasal american idol ni, yang malam tadi tu dia buat audition kat atlanta rasanya...aku suka layan bukan apa, sebab geli hati tengok karekter dan pe'el para peserta...betapa ramai yang sedih dan kecewa bila tak berjaya terpilih ke hollywood...bukan semua orang sedap suaranya kan ? menyanyi, sapa sapa boleh menyanyi...

tapi aku kagum dengan randy, kara, mary dan simon...every place diorang pegi, aku rasa tak kurang dari 5,000 orang mencuba nasib datang untuk auditions...but still, diorang boleh focus dan bersikap profesional, walaupun kadang kadang yang datang auditions tu freaky giler, macam orang mabuk pon ada...tapi bila aku tengok juri juri malaysia yang mengadili auditions program realiti tv, aku tak rasa macam diorang tu profesional...

here's a thing...tiap kali bila ada contestant masuk menujuk ke bilik untuk audition american idol, korang mesti boleh tau sama ada dia akan terpilih atau tidak...wether it's 3 yesses or 4, most of the time, it's like we were on the same boat with them, the juries...tapi lain plak kalau juri malaysia yang mengadili...satu contoh la eh, untuk program akademi fantasia, sometimes, the contestant can really sing...yeah...but they were never got selected...YES, the problem is, their looks...

since AF 1, have you guys ever seen fugly ppl got selected ?? LOL...nope...instead, we have seen a numerous season of AF, and nothing interesting happened...and the best part is, cuba korang dengar apa yang juri juri tu komenkan...paling sampah, si Ajai...seriously, Ajai is nothing compared to M Nassir ke, or arwah Loloq ke...tak payah M Nassir la, he's nothing even compared to Aizat ??? !! komen, nak macam bagus je...dude, suara kau pon tak sedap mana, dan lagu yang kau kompos pon tak sedap mana...so back off je lah...

Hats off to Aizat dan Faizal Tahir...dua bakat baru dalam dunia seni yang aku rasa boleh mengubah senario muzik tanahair kita yang hidup segan mati tak mahu ni...we should welcome new talent, tanpa mengira apa genre muzik dan dari mana asalnya...program realiti tv yang bagus macam OIAM, Malaysian Idol harus diteruskan...

No comments:

Post a Comment