Sunday, January 10, 2010

Facebook ??

aku ada facebook...since 2007 lagi...tapi masa tu, server dia bapak la slow...aku takat register je la...jarang jarang bukak pon...orang bikin friendster itu jam...rating myspace pon da menurun...aku ikot perkembangan semasa...orang buat, aku pon buat la...tapi aku memang not into this la...social network...?...kat friendster pon, kawan aku tak sampai 10 orang...bwahahahaha...

but, starting early of 2008 rasanya, facebook mula glemer...aku yang dah register masih malas nak login slalu...time tu aku sibuk donlod movies, anime, lepak forum...malas nak layan nokkk...tapi as the time goes by, i just can't ignored the temptations la...sana sini orang dok sibuk cete facebook facebook...

for the first time, after a long period of hibernation, aku login facebook...ya Allah, memang sejarah la pada aku time tu...ada 15 ke 20 friend request...memang dasat la penangan dia...mulai saat itu, aku da macam addicted...err not really la, i mean, takda la sampai 24x7, tp asalkan aku dapat je internet, mesti aku akan browse ke facebook...so, for the 1st few months, memang aku rajin berfacebook...aku bole jumpa kawan sekolah yang da lama giler tak jumpa...ex skolah rendah, ex sekolah menengah, ex-utm, macam macam ex la...through facebook, we actually can take a peek at your friends life (kalau dia rajin update gamba dan status la)...berapa orang anak dah, keje mana, stay kat mana and so on...and in the same time, we can tell people what we're doing...we shares what we wanted to share...

berlainan pula dengan twitter yang terkenal dengan status updatenya sahaja...tidak banyak yang boleh dilakukan dengan twitter, tapi itulah kunci kejayaannya...pengguna twitter tidak perlu risau tentang soal peribadi dan sebagainya...isu utama dengan facebook ialah, siapa siapa boleh menjadi kawan anda...once you've accepted them, your profiles is on the line...kena plak time mafia wars tengah hangat dimainkan...aku yang tak ada kawan mat salleh tetibe ramai plak kawan ngan foreigner...tp ini tidak berlaku dengan twitter, maka kerana itulah ramai artis artis around the globe chose twitter, compared to facebook...it is so simple and enjoyable yet you need not to be afraid on the privacy issues...

tagged
?? pon aku ada tapi aku rasa tagged ni untuk mengurat je la...nak carik amoi awek awek murah bole la layan...serious shit, aku tak suka tagged...not my thing...

tapi aku cam bosan ngan facebook lately, mungkin sebab aku dah stop layan mafia wars ngan game game laen tu...sampai satu tahap, aku re-evaluate balek friend list...mana yang sekadar menaikkan jumlah tu, aku remove from friends...bukan nak jadi sombong ke apa, tapi pada aku, kalau setakat aku pernah satu U ngan kau, aku cam muka kau (kau belum tentu cam aku), sorry la...some of them were really annoying la...bila aku post kat wall dia, ask for something, this fella doesn't even bother to reply...padahal bukan dia tak online, kalau orang laen post something, kau bole je reply ??? so?? to the thrash bin you goooooo !!!!!

ni antara sebab aku decide nak blogging kot...and of course, aku bukan jenis blogger yang berkualiti sangat...not intend to be one...pada aku, cukup rasa untuk aku luahkan something, kawan kawan pon ada membaca dan bagi komen, SUDAAAAAA...i'm not here to satisfy you !!!

2 comments:

  1. aku dah seminggu xaktif fb..nak delete account sebenyanye..tp takut jd gossip org2 yg aku nak ngelak..so,aku let it be..haha..mcm ade,tp dah xde..
    [nak delete account sbb nak lost contact dengan semue kwn2 diploma kecuali sorang due]
    kawan pade name je kott..wekkkkkk

    ReplyDelete
  2. jgn delete weh...rugi...just keep below the radar jek...someday, u'll need it more than anything...heh!!

    ReplyDelete